Alumnes del curs d’alfabetització d’adults participen en una activitat a l’Aquàrium de Barcelona

La sortida es va oferir a un preu reduït adaptat al grup participant gràcies a la col·laboració d’aquesta entitat.

Actualitat

Alumnes del curs d’alfabetització d’adults participen en una activitat a l’Aquàrium de Barcelona
Alumnes del curs d’alfabetització d’adults participen en una activitat a l’Aquàrium de Barcelona | Fotografia: Cedida

El passat dilluns 1 d’abril, al matí, el grup d’alumnes del curs d’alfabetització d’adults en català, organitzat per la Regidoria d’Educació de l’Ajuntament del Vendrell, va participar en una activitat programada a l’Aquàrium de Barcelona.

El grup va fer un recorregut per les instal·lacions del recinte i va mostrar molt d’interès en els plafons explicatius. Les alumnes van poder observar moltes de les espècies que conviuen en aquest oceanogràfic (més de 10.000 peixos d’arreu del món): orades,  morenes, bots (peix lluna), rajades i taurons. Cada un dels 35 aquaris va ser motiu de comentaris. El següent punt de visita va ser l’amfiteatre, un espai adaptat per a espècies tropicals i on es troben els pingüins. Les alumnes van passar a l’interior de la impressionant reproducció a mida real d’un catxalot, on van quedar meravellades amb la zona de les meduses.

Però, sens dubte, l’espai més  atractiu del complex va ser el túnel transparent de més de 80 metres de longitud, en què les alumnes van poder gaudir de la sensació de passejar pel fons del mar, a tocar dels taurons.

L’última parada va ser la botiga de l’Aquàrium, on gairebé tothom va adquirir un record de la visita, així com la típica fotografia que ens van oferir a un preu molt adaptat.

Abans de dinar, van tenir temps de fer un tomb pel centre comercial Maremàgnum, on no van poder resistir-se a fer alguna compra. Per acabar, després de dinar, van poder prendre un cafè en una terrassa situada al Port Vell. Va ser una jornada agradable i les alumnes van poder viure la llengua catalana en una situació d’ús real fora de l’aula.

És important que les alumnes escoltin i intentin parlar en català fora de l’aula, en contextos diferents als purament acadèmics, i que coneguin el seu entorn més proper. Una bona manera d’aconseguir això és programar activitats d’aquest caire i potenciar que hi participin les alumnes.

Comentaris


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article